کمپ فایل

کمپ فایل

Campfile
کمپ فایل

کمپ فایل

Campfile

دانلود پایانامه کارشناسی: گردشگری


پایانامه کارشناسی: گردشگری

گردشگری امروزه یکی از بنیان‏های جهانی‏سازی و نماد بارز درهم فشردگی فضا ـ زمان در عصر پسامدرن می‌باشد جریان گردشگری فضاهای جغرافیایی بسیاری را در می‌نوردد تا در منطق شبکه‏ای خود تاثیرات فراوانی را بر خرده فضاهای درون متنی بر جای گذارد این بدان معنا است که گردشگری به مانند یک جریان سیال در برگذشتن از هر سرزمین یا مکان می‌باشد و این خود با کنش و واکن

دانلود پایانامه کارشناسی: گردشگری

عنوان	    صفحه
چکیده	6
مقدمه  	7
فصل اول طرح مسأله	9
1 1کلیات	10
2 1اهمیت موضوع  	10
3 1اهداف وانتظارات اولیه	10
41 فرضیه هاوپاسخ وپرسشها	10
5 1روش شیوه های تحقیق	10
61 محدودیتهای امکانات	10
فصل دوم مروربرادبیات موضوعی  مفاهیم پایه	12
12 جهانگردی و گردشگری	13
22 مدلهای گردشگری 	20
32 گردشگری و محیط جغرافیائی 	24
42گردشگری درطبیعت	26
دسته بندی معماری
فرمت فایل doc
حجم فایل 220 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 92

فهرست مطالب

عنوان

    صفحه

چکیده

6

مقدمه 

7

فصل اول: طرح مسأله

9

1- 1-کلیات

10

2- 1-اهمیت موضوع 

10

3- 1-اهداف وانتظارات اولیه

10

4-1- فرضیه هاوپاسخ وپرسشها

10

5- 1-روش شیوه های تحقیق

10

6-1- محدودیتهای امکانات

10

فصل دوم: مروربرادبیات موضوعی  مفاهیم پایه

12

1-2- جهانگردی و گردشگری

13

2-2- مدلهای گردشگری

20

3-2- گردشگری و محیط جغرافیائی

24

4-2-گردشگری درطبیعت

26

5- 2-انواع جاذبه های گردشگری

29

فصل سوم استانداردها ونمونه ها

32

1-3- گردشگری درجهان

33

2-3- گردشگری درایران

37

3-3- گردشگری بعد انقلاب

39

4-3- انواع هتل ومسافرخانه ها 

47

5-3-دسته بندی بندی هتلها

51

3-3- هتلها وگردشگری

54

4-3- مشهورترین اقامتگاه دنیا

68

5-3-اسکان گردشگران

73

  فصل چهارم: مطالعات منطقه ای

79

1-4- بررسی موقعیت جغرافیائی شهرستان سراب

80

2-4- مطالعات طبیعی

82

3-4- مطالعات انسانی

85

4-4- مطالعات تاریخی

87

5-4- مطالعات فرهنگی

91

6-4- مطالعات اقتصادی

93

فصل پنجم  :  طرح وبرنامه

95

1- 5- معرفی وتحلیل سایت

96

فصل ششم : روند طراحی

98

1-6- برنامه فیزیکی فضاها

99

2-6- ایده و کانسپت

100

3-6- سازه و تأسیسات

101

4-6- تأسیسات مکانیکی

102

منابع و مآخذ

103

-1. مقدمه

این امر ضروری می‌سازد که برای استفاده از جریان گردشگری، این پدیده در بنیان‌های هستی شناختی حاصل از چالش‌های پسامدرنیته مورد بررسی قرار گیرد. این در حالی است که اینگونه بررسی‌ها به عناوین مختلف مورد توجه قرار نمی گیرد بخصوص آن هنگام که شناخت گردشگری ضرورت می‌یابد تنها به مدیحه سرایی یا انتقادگرایی از گردشگری بسنده می‌شود و اصلاً این امر مورد توجه نیست که گردشگری یک واقعیت عینیت یافته بینامتنی در  عصر پسامدرن است که محتاج شناخت می‌باشد. باید این نکته را درک کرد که با وجود اینکه کشور ما هنوز در چالش مدرنیته و سنت به سر می‏برد ولی از بازتابندگی‌های پسامدرنیته به دور نیست این وقتی بهتر قابل درک است که توجه داشته باشیم که گردشگران از مقاصدی می‌آیند که تاثیرات پسامدرنیته بر تمامی ابعاد زندگی آنها سیطره کامل دارد. درست است که پسامدرنیته در کشور ما همه‌گیر نشده ولی کشور ما می‌تواند مقصدی باشد که گردشگران پسامدرن برای بازدید از آن، سفر می‏کنند. این در حالی است که فضای سرزمینی ما در چالش‌های درون متنی گرفتار بحران‌های بسیاری در ابعاد اقتصادی می‌باشد و باید در رفع این بحران‌ها در یک نگرش برون متنی به جذب گردشگر بیاندیشد غیر از آن منافع بسیار گردشگری را در عرصه «ژئوپولتیک گردشگری» به دیگر رقبا واگذاشته است. گردشگری از آنجا که در اقتصاد بازار برپایه تجارت آزاد قادر به تعدیل اقتصادی فضاهای سرزمینی می‌باشد و با توجه به آثار اقتصادی حاصل از این فعالیت در توسعه منطقه‌ای، پیرامون افزایش فرصت‌های اقتصادی در زمینه اشتغال و توزیع درآمد در سطوح طبقاتی به ایفای نقش می‌پردازد. درحالی که طبق برآورد سازمان جهانی گردشگری (WTO) در سال 2001، فعالیت گردشگری در 83 کشور جهان جزء پنج منبع اول درآمد بوده و 7/10 درصد اشتغال جهان معادل 215میلیون شغل‏ به فعالیت‌های گردشگری تعلق دارد (WTO,2002). همچنین بنابر آمار بانک جهانی درسال 2000 تعداد گردشگران بالغ بر 701 میلیون نفر بوده که از طریق مسافرت این تعداد به نقاط مختلف جهان حدود 475 میلیارد دلار وارد چرخه اقتصادی جهان شده است (,2002 world Bank). نمودار‌های تغییراتی  گردشگری از نظر تعداد و درآمد نشان از روند رو به رشد گردشگری در سطح جهان دارد که در رویکرد به مناطق مختلف جهان در گذار از تمرکزگرایی بر روی نقاط ویژه را بازمی نماید در این میان ساختار شکنی گردشگری در چالش‌های پسامدرن سبب آن گردید که جریان ریزوم وار گردشگری در سراسر کره زمین پراکنده شوند در حالی که تا قبل از دهه 1980 روند تمرکزگرا گردشگری انبوه در پیوند با پیامدهای مدرنیته متأخر در عینیت وجودی و گستره همه جاگیر تولید فوردیسم تنها نواحی خاصی را به عنوان مقاصد گردشگری برمی‏گزید.
در گردشگری جهان سهم رو به افزایش نواحی دیگر جهان به غیر از اروپا و امریکا به خوبی قابل مشاهده است. جریان گردشگری در رویکرد به نواحی دیگر جهان هر یک از مولفه‏های جدید خود را در عصر پسامدرن باز می‌جوید که در اقتصاد زیبا شناختی معاصر بازتابندگی فراگشت‏های بینا‏متنی را در روندی ریزوم‌وار بر عهده دارد. هرچند خود در سیطره ناتمرکزگرایی سرمایه‌داری سازمان‌‌‏نایافته عمل می‏کند. بطور کلی باز‌شناخت جریان گردشگری در زمان حاضر وابسته به خوانش گردشگری پسامدرن در پیرامون متن‏های فضایی و بازخوانی شکل‏گیری پساگردشگری انبوه در همتنیدگی با شیوه غالب تولید پسافوردیسم می‌باشد.  

دانلود پایانامه کارشناسی: گردشگری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد